Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija (Rokasgrāmata)

Autors Mikelis Kalnins October 31, 2018
Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija (rokasgrāmata)

Galvenais SEO speciālista uzdevums ir atvieglot darbu meklētājsistēmu robotiem, sakārtojot mājaslapu atbilstoši izvirzītajiem standartiem. Kā jau visiem, arī Google ir konkrētas prasības attiecībā uz citām mājaslapām.

Svarīgi ir saprast, ka Google nodrošinās visus piemērotus apstākļus, lai meklētājiem tiktu sniegta pēc iespējas labāka pieredze. Galvenā Google prioritāte ir pilnīga klienta apmierinātība ar meklētājsistēmas darbību. Pavisam vienkārši – ja lietotājs nebūs apmierināts ar Google darbību, tad tas izvēlēsies kādu citu meklētājsistēmu.

Neskatoties uz to, ka nav noslēpums, kas tieši ir svarīgi Google, liela daļa mājaslapu veidotāju par šīm prasībām nezina. Taču tas ir pašsaprotami, jo pie mājaslapu izveides tiek ņemtas vērā cilvēku, nevis robotu intereses. Tomēr, kā jau visiem zināms, nezināšana neatbrīvo no atbildības, tāpēc mājaslapas neatbilstība meklētājsistēmu izvirzītajām prasībām var negatīvi ietekmēt tās vietu meklējumu rezultātos.

Tomēr pozitīvi ir tas, ka lielākā daļa mājaslapu nav optimizētas atbilstoši šiem standartiem. Tieši tāpēc tiem atbilstoša mājaslapu optimizācija nereti nodrošina strauju lēcienu Google pirmās pozīcijas virzienā.

Kas ir mājaslapas iekšējā SEO optimizācija? (Angļu val. “On-site SEO”)

Meklētājsistēmas, tādas kā Google, darbojas ar robotu palīdzību. Tieši tie veic visus “melnos darbus”. Google roboti nepārtraukti pārbauda visus internetā pieejamos resursus, meklējot jaunu un atjaunojot jau fiksēto saturu, un, balstoties uz virkni kritēriju, piešķir tam vērtējumu. Jo augstāks vērtējums, jo labāka vieta meklējumu rezultātos.

Google roboti nav cilvēki, tāpēc atšķirībā no mums, viņi pārbaudot mājaslapu tajā meklē konkrētas lietas. Skaists mājaslapas dizains tos neapmānīs. Ja robots jūsu mājaslapā neieraudzīs to, ko meklē, tad pavisam vienkārši, tas atspoguļosies mājaslapas vērtējumā.

Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija ir Google izvirzītajām prasībām neatbilstošu lietu fiksēšana mājaslapas iekšienē un to optimizēšana.

Atšķirībā no, piemēram, tehniskās optimizācijas faktoriem, iekšējās optimizācijas faktori ir vērsti uz mājaslapas interpretāciju. Veicot iekšējo SEO optimizāciju mērķis ir padarīt saprotamu meklētājsistēmu robotiem mājaslapā esošo saturu.

Iekšējās SEO optimizācijas faktori

Līdz ar to, ka roboti nav cilvēki, mēs varam būt droši par faktoriem, ko tie ņem vērā.  Nozīmīgākiem iekšējās SEO optimizācijas faktori ir:

  • Mājaslapas lapu nosaukumi un META apraksti;
  • Lapu virsraksti (H1,H2 utt.);
  • ALT teksti;
  • Iekšējās un izejošās saites;
  • Lapā atrodamā satura daudzums un kvalitāte.

Protams, šie nav visi iekšējās SEO optimizācijas faktori, ir vēl, bet šie ir pamats uz kā iekšējā optimizācija gulstas.

Seoeksperts.lv mājaslapas galvenās lapas virsraksts un META apraksts:

seoeksperts.lv mājaslapas META virsraksts un apraksts

Kopsavilkums

Google pats svarīgākais ir meklētāja pieredze lietojot viņu produktu, tāpēc tā ir izvirzījusi prasības pret mājaslapām, kas ir jāievēro, lai saņemtu no tās labu vērtējumu un nokļūtu meklējumu rezultātu virsotnē. Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija ir Google izvirzītajām prasībām neatbilstošu lietu fiksēšana mājaslapas iekšienē un to optimizēšana. Atšķirībā no, piemēram, tehniskās optimizācijas faktoriem, iekšējās optimizācijas faktori ir vērsti uz mājaslapas interpretāciju. Nesakārtots mājaslapas iekšējais SEO negatīvi ietekmēs jūsu mājaslapas vietu meklējumu rezultātos.

*SEO Eksperts pakalpojumu sarakstā ir arī iekšējā-mājaslapas optimizācija. Atstājiet jūsu mājaslapas optimizāciju mūsu pārziņā. Lai uzzinātu vairāk, sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.

Padalies ar rakstu

Līdzīgi raksti