Kas ir SEO optimizācija? (2019)

Autors Mikelis Kalnins February 21, 2019
"Kas ir SEO optimizācija? (2019)" Google meklējums

SEO jeb Search Engine Optimization (latviešu valodā Meklētājsistēmu Optimizācija) ir digitālā mārketinga disciplīna. Pateicoties SEO optimizācijai ir iespējams mājaslapu relatīvi ātrā laikā nogādāt Google un citu meklētājsistēmu rezultātu augšgalā, tādejādi mājaslapai par brīvu piesaistot daudz jaunu kvalitatīvu lietotāju.

*Nereti sastopos ar cilvēkiem, kas domā, ka SEO var palīdzēt tikai Google rezultātos, bet tā nav taisnība. Pārdomāta mājaslapas optimizācija palīdz mājaslapai iekarot arī citu meklētājsistēmu rezultātu virsotnes.

Mājaslapas Optimizācija Saskaņā ar Meklētājsistēmu Prasībām

Visu pasaules meklētājsistēmu pamatā ir algoritms. Tas pēc dažādiem kritērijiem (30 svarīgākie faktori) vērtē mājaslapas un ierindo tās meklējumu rezultātos. Jo vairāk mājaslapa atbilst Google prasībām, jo labāks tās vērtējums, kas nozīmē augstāku vietu rezultātos.

Šāda algoritma mērķis ir nodrošināt meklētāju ar pēc iespējas kvalitatīvākiem rezultātiem. Google un citām meklētājsistēmām ir svarīgi, lai to lietotāji atrod meklēto informāciju, pretējā gadījumā, ja tās to nespēs (vai kāds cits spēs labāk) lietotāji pazudīs un viss kompānijas biznesa modelis sabruks. Tieši tāpēc tādas kompānijas kā Google dara visu, lai to algoritmi tiem uzticēto uzdevumu spētu veikt vislabāk. (Visi Google algoritma atjauninājumi)

Laikalīnija, kas atspoguļo visus Google algoritma atjaauninājumus

SEO optimizācija ir mājaslapas izstrāde vai jau esošas mājaslapas optimizācija, paturot prātā algoritma specifiku. Pateicoties neskaitāmiem eksperimentiem, pieredzei un oficiāli paustai informācijai par algoritma darbību, mēs zinām, kam šādi algoritmu dod priekšroku. SEO ir šo zināšanu pielietošana praktiska labuma gūšanai.

SEO Iedalījums

Google un citas meklētājsistēmas, izvērtējot mājaslapu, pievērš uzmanību daudz dažādiem faktoriem. Lai optimizācijas process būtu vieglāk saprotams, visus šos faktoru var iedalīt:

Tehniskie-optimizācijas faktori ir mājaslapas bāze, iekšējās-optimizācijas faktori atbild par mājaslapas satura saprotamību meklētājsistēmu acīs, savukārt ārējās-optimizācijas faktori sevī ietver visus ar mājaslapu nesaistītos faktorus, kas nosaka tās kopējo statusu / popularitāti internetā.

Katram faktoram ir sava nozīme un to ietekme atšķiras, bet bez mājaslapas tehniskās-optimizācijas un spēcīgas bāzes uz labiem rezultātiem cerēt ir naivi. Līdzīgi, ja bāze ir spēcīga, bet mājaslapas saturs ir vājš jeb nepareizi noformēts, tad Google jūsu mājaslapu novērtēs slikti. Vienīgi pie pārdomātas optimizācijas, ņemot vērā gan tehnisko, gan iekšējos, gan ārējos-optimizācijas faktorus, ir iespējams iekarot meklējumu rezultātu virsotni.

Ar Ko Būtu Jāsāk Veicot SEO Optimizāciju?

Tāpat kā ceļot māju ir jāsāk ar pamatiem. Vispirms ir jāparūpējas, lai mājaslapa ir pieejama meklētājsistēmu robotiem, lai tā ir droša un lai tās ielādes ātrums ir konkurētspējīgs. Nevar aizmirst arī par mājaslapas pielāgotību mobilajām ierīcēm. Google ir vairākkārt paudusi to nozīmi meklējumu rezultātu iekarošanā. Tas ir saistīts ar mobīlo ierīču izmantošanas pieaugumu. Ierīcēm paliekot arvien jaudīgākām, liela daļa interneta lietotāju izvēlas internetam pieslēgties caur saviem mobilajiem tālruņiem.

Kad bāze ir gatava, tad nākamais uzdevums ir mājaslapā izvietot meklētājsistēmu robotiem saprotamu saturu. Izvietojot mājaslapā saturu, ir jāpievērš uzmanība teksta un virsrakstu formatēšanai, kā arī satura potenciālam. Satura potenciālu ir viegli noteikt, veicot atslēgvārdu izpēti. Tā atklās tēmas, par kurām ir vērts veidot saturu un vārdus, kurus der iekļaut topošajā saturā.

Google un citām meklētājsistēmām ir svarīga mājaslapas popularitāte internetā. Ja tās redz, ka vairākas citas mājaslapas atsaucas uz jūsu mājaslapu, tad tās secina, ka jūsu mājaslapai ir autoritāte un tai būtu jāatrodas meklējumu rezultātu augšgalā. Linki no citām mājaslapām ir vēljoprojām viens no vissvarīgākajiem faktoriem SEO optimizācijā. Tomēr, sākot SEO optimizāciju uz spēcīgiem linkiem nevajadzētu cerēt. Laika gaitā mājaslapai paliekot populārākai, tie veidosies organiski, bet startā uz linku veidošanu ieciklēties nav ieteicams. Tā vietā prātīgāk būtu pievērst uzmanību mājaslapas sociālo tīklu profiliem un mājaslapas satura izplatīšanai caur tiem. Šim nolūkam izmantojiet tādas platformas kā Facebook un LinkedIn.

Kopsavilkums

SEO optimizācija ir digitālā mārketinga disciplīna, kuras mērķis ir sakārtot mājaslapu atbilstoši meklētājsistēmu prasībām. Ar SEO optimizācijas palīdzību ir iespējams salīdzinoši ātrā laikā nogādāt mājaslapu Google rezultātos, tādejādi izveidojot jaunu lietotāju plūsmu. SEO optimizācijas rezultātā piesaistītie lietotāji ir bezmaksas cilvēku plūsma, kas atsevišķos gadījumos pat var aizstāt reklāmu iegādi pilnībā. Lai sasniegtu labu rezultātus ar SEO optimizācijas palīdzību, ir nepieciešams pārzināt meklētājsistēmu algoritmus un tiem interesējošos faktorus. Visi meklētājsistēmām interesējošie faktori var tikt iedalīti 3 grupās – tehniskās-optimizācijas faktori, iekšējās-optimizācijas faktori un ārējās-optimizācijas faktori. Pārdomāta SEO optimizācijas stratēģija sevī ietver visu 3 faktoru grupu optimizāciju.

*Pilna SEO optimizācija ir SEO Eksperts sniegto pakalpojumu sarakstā. Lai noskaidrotu vairāk, meklējiet informāciju seo pakalpojumu lapā, jeb sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.

Padalies Ar Rakstu

Līdzīgi Raksti