SEO Linku Veidošana: Rokasgrāmata (2019)

Autors Mikelis Kalnins October 31, 2018
SEO linku veidošana (Rokasgrāmata)

Starp meklētājsistēmām un cilvēkiem ir atrodamas zināmas līdzības.

Piemēram, cilvēki, veidojot priekšstatu vienam par otru, atsaucas uz citu cilvēku jau izteiktajiem viedokļiem, pēc tāda principa arī darbojas meklētājsistēmas – tās veido priekštatu par konkrētu mājaslapu, balstoties uz citām eksitējošām mājaslapām.

Jo vairāk internetā ir atsauces uz jūsu mājaslapu, jo nozīmīgāka tā šķiet Google un citām meklētājsistēmām.

Par atsaucēm Google uzskata visus internetā atrodamos linkus, kas norāda uz jūsu mājaslapu. Kaut gan meklētājsistēmas “ieklausās” arī citos signālos, piemēram, tās fiksē visas reizes, kad jūsu mājaslapa tiek pieminēta (bez linka), tomēr atsauces reālu linku formā būs ievērojami efektīvākas.

Kas ir Linki SEO Optimizācijā?

SEO linki ir visas internetā atrodamās saites, kas ved uz jūsu mājaslapu. Tipisks piemērs, kur mēs varam sastapt šajā rakstā apsriestos linkus, ir kulinārijas blogos. Nereti, kad kulinārijas blogā tiek runāts par receptēm, raksta beigās tiek norādīti receptē izmantotie produkti ar atsaucēm uz produktu mājaslapām, kur tos var iegādāties.

Šajā konkrētajā gadījumā veicot atsauci uz izmantoto produktu mājaslapām, raksta veidotājs vienkārši cenšas dot ieteikumus savai auditorijai, tomēr, pats to nenojaušot, viņš ir ne tikai palīdzējis  savai auditorijai, bet arī norādītajām produktu mājaslapām.

Šādā veidā nopelnīti linki ir ļoti vērtīgi un tie iespaidīgi uzlabo jūsu izredzes nokļūt meklējumu rezultātu virsotnē. Lai gan gandrīz visiem linkiem ir vērtība, tomēr ir daži linki, kas ir vērtīgāki par citiem. Lai mēs varētu noteikt linka vērtību mums uzmanība ir jāvērš sekojošām lietām:

  • Mājaslapas (no kuras nāk konkrētais links) popularitātei;
  • Šīs mājaslapas uzticamībai starp meklētājsistēmām;
  • Atsaucē izmantotajiem enkur-tekstiem;
  • Kopējam atsauču skaitam mājaslapā (no kuras nāk konkrētais links);
  • Vai konkrētā mājaslapa (no kuras nāk links) var tikt asociēta ar mūsu mājaslapu.

Meklētājsistēmas ir pietiekami advancētas, tāpēc linki no apšaubāmām mājaslapām nesniegs jums vēlamos rezultātus. Piemēram, nevar cerēt uz labiem rezultātiem, saņemot linku no Ķīnā atrodama rīsu meistara mājaslapas. Nenovērtējiet Google par zemu – tā “pamanīs” visas aizdomīgos linku iegūšanas mēģinājumus.

SEO Linku Veidi

Visi SEO linki iedalās divās grupās – no-follow un do-follow linki. Pēc negodīgas forumu, komentāru sadaļu un citu resursu izmantošanas linku iegūšanā, 2009. gadā Google ieviesa no-follow un do-follow sistēmu.

Kā jau to var pateikt pēc nosaukuma, no-follow linki ir visi tie linki, kuri netiek izsekoti ar meklētājsistēmu robotu palīdzību, rezultātā tie netiek fiksēti. Visi forumos publicētie vai komentāru sadaļās atrodamie linki parasti ir iezīmēti ar šo tagu.

no-follow linka piemērs

Savukārt do-follow linki ir tie linki, uz kuriem meklētājsistēmu roboti atbild. Šos linkus gandrīz visos gadījumos var publicēt tikai mājaslapas moderators. Veidojot linkus priekš SEO optimizācijas, mūs interesē tikai tie.

do-follow linka piemērs

Bez no-follow un do-follow iedalījuma, visi linki var tikt iedalīti arī pēc to tipiem. SEO pasaulē atpazīst trīs dažādus linku tipus:

  • Organiskie linki. Tādi, kas ir nopelnīti bez papildus darbībām. Labs organiskā linka piemērs ir jau iepriekš pieminētā kulinārijas blogā atrodamās atsauces uz receptē izmantoto produktu mājaslapām.
  • Nopelnītie linki. Tie ir ar dažādu linku veidošanas stratēģiju palīdzību iegūtie linki. Piemēram, viena no vispopulārākajām linku veidošanas stratēģijām tiek uzskatīta “Saulauzto linku izcelšanas stratēģija”. Šīs stratēģijas pamatā ir salauzto linku meklēšana un izcelšana mājaslapas moderatoram ar priekšlikumu, ka salauztais links tiks aizstāts ar mūsējo. Šādā veidā iegūtais links tiek saukts par “nopelnīto linku”.
  • Paša veidotie linki. Atšķirībā no abiem iepriekšējiem linkiem paša veidoto linku iegūšanā nav jāpaļaujas uz nevienu citu. Tie ir visi tie linki, kurus jūs esat izveidojis pats. Šajā kategorijā ir liela daļa ar no-follow tagu iezīmēto un ar blackhat (natļautiem paņēmieniem) metodēm iegūto linku.

Linku Veidošanas Nozīme SEO Optimizācijā

Viedokļi par linku nozīmi atšķiras, tomēr vairums piekrīt, ka tā ir svarīga veiksmīgas SEO stratēģijas daļa. Daži speciālisti apgalvo, ka, lai izlemtu, kurā pozīcijā ierindot jūsu mājaslapu, linku profils varētu sastādīt pat gandrīz 40% no visa vienādojuma, ko veic Google.

(Vairāk par SEO faktoriem lasiet šeit)

Neskatoties uz pretrunīgiem viedokļiem, internetā atrodamajiem linkiem, kas varētu norādīt uz jūsu mājaslapu, ir liels spēks.

Ja neviens jūsu mājaslapu nepiemin, tad tā arī netiks pieminēta.

Mana Iecienītākā Linku Veidošanas Stratēģija

Ir dažādi veidi kā nopelnīt jeb izveidot linkus priekš jūsu mājaslapas.

Viens veids ir izstrādājot kvalitatīvu saturu. Bet, diemžēl, tāda satura izstrāde, ar kuru cilvēki tiešām paši grib dalīties, prasa ļoti daudz laika, tāpēc šoreiz to noliksim malā.

(Par SEO satura nozīmi lasiet šeit)

Bet kā tikt pie kvalitatīviem SEO linkiem bez īpašām rakstnieka dotībām?

Pamēģini Salauzto Linku Stratēģiju.

Salauzto Linku Stratēģija

Salauzto Linku Stratēģija ir viena no manām mīļākajām linku veidošanas stratēģijām.

Kāpēc?

Jo Salauzto Linku Stratēģijā mēs vienkāršas lūgšanas vietā mājaslapas īpašniekam izceļam problēmu un piedāvājam reālu risinājumu.

1. Uzstādiet LinkMiner Chrome Extension

LinkMiner chrome extensions palīdzēs jums atrast visus mājaslapas salauztos linkus.

LinkMiner chrome extensions

2. Atrodiet Lapu ar Daudziem Izejošajiem Linkiem

Jo vairāk izjeošo linku mājaslapā, jo lielāka iespēja, ka kāds no viņiem būs salauzts.

Meklējiet mājaslapas, kurās ir uzskaitītas ar jūsu industriju saistītas mājaslapas.

Piemēram, ja jums piederētu blogs, kurā jūs runājat par ēdieniem, tad majasgatavots.wordpress.com jums būtu tieši laikā.

laba mājaslapa priekš Salauzto Linku Stratēģijas

3. Ar LinkMiner Palīdzību Atrodiet Visus Salauztos Linkus

Izmantojot LinkMiner chrome extension pārbaudiet visus mājaslapā publicētos linkus un atrodiet salauztos.

salauzto linku atklāšana

4. Informējiet Mājaslapas Īpašnieku par Salauzto Linku

Galu galā dariet zināmu mājaslapas īpašniekam, ka viņa mājaslapā ir norāde uz neeksistējošu mājaslapu. Parādiet salauzto linku un piedāvājiet konkrētā salauztā linka vietā savas mājaslapas linku.

Mājaslapas īpašnieks būs priecīgs, ka jūs viņam esat izcēlis problēmu un visbiežāk ar lielāko prieku aizstās salauzto linku ar linku uz jūsu mājaslapu.

Kopsavilkums

Linki ir internetā atrodamās atsauces uz jūsu mājaslapu. Jo vairāk linku, kas norāda uz jūsu mājaslapu, jo efektīvāks būs rezultāts. Lai arī gandrīz visiem linkiem ir vērtība, tomēr ir linki, kas ir vērtīgāki par citiem. Linki no forumiem vai komentāru sadaļām nav noderīgi, jo ir iezīmēti ar no-follow tagu. Kopā ir 3 dažādi linku tipi – organiskie, nopelnītie un paša veidotie. Starp SEO speciālistiem valda uzskats, ka mājaslapas linku profils ir viens no visnozīmīgākajiem SEO faktoriem. Ar Salauzto Linku Stratēģijas palīdzību ir iespējas izveidot kvalitatīvus linkus bez īpašām rakstnieka dotībām.

*SEO Eksperts pakalpojumu sarakstā ir arī ienākošo linku veidošana. Atstājiet jūsu mājaslapas optimizāciju mūsu pārziņā. Lai uzzinātu vairāk, sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.

Padalies Ar Rakstu

Līdzīgi Raksti