Satura nozīme SEO optimizācijā

Miķelis Kalniņš

Katru dienu meklētājsistēmu karalis Google apstrādā 3,5 miljardus meklējumus. Visi šie meklējumi sevī ietver daudzveidīgu informācijas pieprasījumu.

Ja jūs gribat uzzināt, cik ilgi vajag vārīt rīsus, jūs šo informāciju pieprasat veicot meklējumu kādā meklētājsistēmā, piemēram, Google. Tāpēc ir diezgan pašsaprotami, ka mājaslapa, kura nesatur noderīgu informāciju netiks atrasta. Varbūt jums liktos, ka kādam šī mājaslapa ir noderīga, taču Google robotiem, kas indeksē jūsu mājaslapu, tā nešķiet.

Būtībā, palīdzot citiem, jūs palīdzat pats sev.

Kas ir SEO saturs?

Par saturu SEO saturu pasaulē tiek uzskatīta visa jūsu mājaslapā atrodamā informācija.

Šajā gadījumā apraksts par jūsu kompāniju vai pakalpojumiem neskaitās kā saturs. Saturs būs, piemēram, bloga raksts par to, kā jūsu pakalpojums var uzlabot cilvēku dzīves vai kā jūs ar savu kompāniju piedalījāties vietējā izstādē.

Lai arī visbiežāk par saturu tiek uzskatīts teksts, tomēr ne vienmēr tas tā arī ir.  Saturs var būt arī bilde, video, infografiks vai audio.

Saturs neaprobežojas tikai ar tekstu. Jo krāšņāks ir jūsu saturs, jo labāki jums būs rezultāti. Meklētājsistēmām, tāpat kā cilvēkiem, vairāk patīk daudzveidīgs saturs.

Kā saturs ietekmē SEO?

Labs saturs uzlabo jūsu izredzes pakāpties meklējumu rezultātos, bet slikts – tās pazemina.

Google ir kategoriski pret kopētu saturu. Ja konkrēto satura gabalu Google jau kādreiz ir redzējis, tad tas automātiski tiek dzēsts no Google datubāzes, jo nevienam nav vajadzīgs saturs, kas jau ir kaut kur atrodams. Google un citas meklētājsistēmas neuzskata par vajadzīgu savus lietotājus apbērt ar identisku saturu, tāpēc tām ir šāda politika.

Kā jau iepriekš tika minēts, Google atbalsta daudzveidīgu saturu – ar savu struktūru un atbildi uz konkrētu jautājumu.

2015. gadā Google savu algoritmu papildināja ar RankBrain atjauninājumu, kas principā ir papildus signāls. Sākot no 2015. gada savā vienādojumā par mājaslapas vietu Google meklējumu rezultātos ir ietvērusi lietotāja (Google sistēmas izmantotāja) uzvedību meklējot.

Piemēram, ja meklētājs pēc kāda no Google piedāvāto rezultātu atvēršanas atgriežas pie rezultātiem, un šoreiz izvēlas citu piedāvāto rezultātu, tad Google to uztver kā signālu, ka pirmais rezultāts nav atbildējis uz meklētāja jautājumu, un tam nav vietas rezultātu augšgalā.

Varbūt pirms 10 gadiem bija iespējams iztikt ar nekvalitatīvu saturu, taču, pateicoties RankBrain un vēl dažiem citiem atjauninājumiem mūsdienās tas vairs nav iespējams.

Kopsavilkums

Saturs ir svarīga veiksmīgas SEO stratēģijas daļa. Bez satura nav iespējams ierindoties starp meklētājsistēmu rezultātiem. Saturs nav tikai teksts un Google “novērtēs”, ja satura veidotājs, pasniedzot savu domu, ir izmantojis, piemēram, bildes, vai video. Slikts saturs var nogremdēt jūsu mājaslapu, savukārt labs to var ierindot meklētājsistēmu rezultātu pirmajās pozīcijās.

*SEO Aģentūras pakalpojumu sarakstā ir arī satura izveide. Atstājiet jūsu mājaslapas optimizāciju mūsu pārziņā. Lai uzzinātu vairāk, sazinieties ar mums, izmantojot kontaktformu.

Vēlies iekarot #1 pozīciju Google?

Piesakies uz BEZMAKSAS konsultāciju.